Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tančící kapalina - vlastní tvary kmitu kapalin
Urban, Ondřej ; Pochylý, František (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá jevy spojenými s vertikálně kmitající vrstvou kapaliny, především Faradayovými vlnami a atomizací. Hlouběji se věnuje rozboru lineárního matematického modelu pro vertikálně oscilující ideální kapalinu od Benjamina a Ursella z roku 1954. Také uvádí, kde se s těmito a dalšími jevy spojenými s kmitáním tekutin setkáváme v praxi. Dále jsou zde uvedeny výsledky experimentů, jejichž cílem bylo s využitím lineárního modelu najít některé vlastní tvary a také zdokumentovat některé jejich vlastnosti. Poslední část je zaměřena na návrh experimentálního zařízení, které má sloužit pro vizualizaci vlastních tvarů kmitu kapalin.
Dynamická analýza konstrukce zatížená seismickým zatížením
Šnajdárková, Jana ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na tvorbu dvou modelů výškové konstrukce, prutový a deskostěnový. Na těchto modelech je provedena dynamická analýza. Vybraným programem je software RFEM a vymodelovanou výškovou konstrukcí mrakodrap Hearst Tower, který je zajímavý systémem diagrid po jeho obvodu. Je zde popsán postup tvorby obou modelů a problémy s tím spojené. Dynamická analýza je provedena pomocí normy ČSN EN 1998-1. Součástí je výpočet dostatečného množství vlastních tvarů, spektrální analýza a časová analýza. Výsledky jsou nakonec porovnány na vybraném bodě na obou dvou konstrukcích.
Analýza vlivu lisovací síly plechů rotorového paketu na kritické otáčky elektromotoru
Lekeš, Filip ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá modelováním rotorového paketu v dynamických výpočtech a analýzou vlivu lisovací síly paketu na kritické otáčky elektromotoru. Práci je možné rozdělit na tři hlavní části. První část pojednává o současné úrovni modelování rotorových paketů v dynamických výpočtech a dále se zabývá analytickými teoriemi pro následné experimentální zkoušky. V druhé části je popsána realizace dvou experimentů k stanovení ekvivalentních modulů pružnosti. Prvním experimentem je zkouška čtyřbodovým ohybem a druhým experimentální modální analýza. Třetí část slouží k porovnání dosažených výsledků z experimentálních zkoušek a popisuje výpočet kritických otáček rotorového paketu nalisovaného na hřídeli metodou konečných prvků.
Výpočet vlastních frekvencí prutové soustavy metodou konečných prvků
Svoboda, Petr ; Kubík, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo naprogramovat algoritmus metody konečných prvků pro výpočet vlastních frekvencí prutových soustav. Pro řešení se mělo primárně využít volně dostupné prostředky (Python, knihovny NumPy, SciPy, překladač Fortranu, apod.) a tím prověřit možnosti volně dostupných prostředků pro vědecké účely v oblasti úloh mechaniky kontinua. Při ověřování funkčnosti programu využít ke srovnání program ANSYS.
Dynamická analýza mostní konstrukce
Kinclová, Radka ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je dynamická analýza zavěšené lávky. K výpočtu je použit programový systém RFEM. V práci je vysvětlen princip návrhu této konstrukce. Dále je provedena analýza stavebních fází. Jsou zde spočítány vlastní tvary konstrukce pro různé kombinace hmot. Práce zkoumá účinky pohyblivého zatížení a účinky zemětřesení, a to několika metodami výpočtu. V závěru je provedeno srovnání jednotlivých vlivů na konstrukci a použitých metod.
Seismická analýza konstrukcí s využitím IRS redukce
Svrčina, Vít ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním výsledků na výpočtových modelech konstrukcí bez využití a s využitím IRS redukce. Získané výsledky jsou srovnány s jednoduchými prutovými modely daných konstrukcí.
Ověřování věrohodnosti měřicí metody z oblasti modální analýzy
Pop, Miroslav ; Lošák, Petr (oponent) ; Houfek, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou provozní modální analýzy, která je jednou z novějších oblastí strukturální dynamiky umožňující odhad modálních vlastností zkoumané struktury přímo za jejího provozu. Cílem práce bylo provést teoretický rozbor provozní modální analýzy, konkrétně pak metody FDD. Dále pak tuto metodu aplikovat na vybranou strukturu a ověřit dosažené výsledky pomocí výpočtového modelování a experimentální modální analýzy. Byla použita technika rozdělení experimentu na více měření za využití referenčního snímače. Následné vyhodnocení provozní modální analýzy metodou FDD bylo provedeno pomocí vlastní vytvořené funkce pro software MATLAB, a dále pomocí komerčního softwaru PULSE Operational Modal Analysis. Správnost získaných výsledků byla ověřena výpočtovým modelováním a experimentální modální analýzou.
Analytické řešení ohybového kmitání nosníků
Machoň, Matěj ; Habán, Vladimír (oponent) ; Havlásek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analytickým určením vlastních frekvencí a vlastních tvarů prizmatického nosníku. Výsledky výpočtu jsou poté porovnány s daty experimentálně zjištěnými na nosníku se stejnou geometrií a vlastnostmi. Na závěr je na základě tohoto srovnání zhodnocen vliv zanedbaných veličin na přesnost výpočtu. Výsledkem jsou vztahy pro výpočet vlastních frekvencí a vlastních tvarů nosníku. Pro výpočet je využito kromě standartního matematického aparátu také takzvaných Krylovových funkcí, které dělají postup značně efektivnějším.
Aeroelastická analýza konstrukce letounu VUT 081 Kondor
Talanda, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou třepetání letounu VUT 081 Kondor vyvíjeného na Leteckém ústavu Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Práce obsahuje podrobný popis letounu a jeho konstrukce, výpočet vlastních frekvencí a tvarů kmitání a vlastní flutterovou analýzu, jejímž výsledkem je stanovení kritické rychlosti třepetání. Dále jsou v práci zmíněna konstrukční opatření vedoucí ke zvýšení flutterové odolnosti a splnění předpisu CS-VLA.
Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení
Zavřelová, Michaela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním mostě. Výpočtový model je zpracován v softwarech RFEM 5.29.01 s modulem RF-MOVE a v prereleasové verzi RFEM 6 a RSTAB 9 jako 2D prutový v rovině XZ. Dále jsou vytvořeny statické zatěžovací stavy a modely zatížení LM 71 a HSLM-A. Model zatížení HSLM-A je zpracován pro universální vlaky A1-A10, jež každý přejede železniční most celkem 15 rychlostmi v rozmezí 120 km/hod – 400 km/hod. V rámci diplomové práce je provedena detailní parametrická studie závislosti maximálních deformací a zrychlení uzlu ve směru Z na rychlostech jednotlivých vlakových souprav. V parametrické studii je použita modální a časová analýza. Součástí diplomové práce je určení oblasti rezonance.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.